برنامه کامل پیاده روی برای بالای چهل ساله ها

هنگامی که وارد ۴۰ سال می شوید تمام قوانین کاهش وزن به طور ناگهانی تغییر می کنند. کاهش توده های عضلانی و سوخت و ساز بدن باعث می شود شلوار جینی که در بیست یا سی سالگی تنگ بوده الان اندازه شما باشد.

ادامه خواندن برنامه کامل پیاده روی برای بالای چهل ساله ها

کفپوش ساختمانی مناسب کدام است؟

sakenin

بریا پوشاندن کف ساختمان های مسکونی و آپارتمان های مسکونی، از مصالح و مواد مختلف استفاده می شود. خرید مسکن و تهیه ملک مسکونی برای خریداران مسکن، باید با دقت به این مهم انجام شود چون نبود کفپوش مناسب برای واحدهای مسکونی می تواند هزینه های زیادی را به خریدار مسکن تحمیل نماید.

ادامه خواندن کفپوش ساختمانی مناسب کدام است؟

همه چیز درباره شاهدانه

دانه های خوراکی میتوانند منبع بی نظیری برای تامین مواد مغذی مورد نیاز بدن باشند اما بهترین دانه برای سلامت شما کدام است؟ در این مقاله قصد داریم به معرفی شاهدانه بپردازیم؛ یک دانه خوراکی با خواص شگفت انگیز!

به نقل از مجله پزشکی؛ اگر به دنبال بهبود هضم، ایجاد تعادل در هورمون‌ها و بهبود متابولیسم بدن خود هستید، شاهدانه می‌تواند یک ماده غذایی عالی برای شما باشد. برای مدت طولانی خواص و مزایای دانه شاهدانه نادیده گرفته می‌شد زیرا بیشتر افراد آن را مرتبط با انواع مواد مخدر می‌دانستند. با اینحال شاهدانه باعث ایجاد هیچ واکنش روان گردان نمی‌شود و در عوض می‌تواند مزایای منحصر به فردی برای سلامتی انسان داشته باشد.

hemp-seeds

ارزش تغذیه ای شاهدانه:

  • تعادل ۳:۱ عالی اسید چرب امگا۳ به اسید چرب امگا ۶ می‌تواند سلامت قلبی -عروقی را بهبود ببخشد.
  • این ماده سرشار از گاما لینولئیک اسید(GLA) است که یک اسید چرب امگا۶ ضروری است و معمولا در زرده تخم مرغ یافت می‌شود. گاما لینولئیک اسید می‌تواند به طور طبیعی هورمون‌های بدن را متعادل سازد.
  • پروتئین‌های خوبی در آن وجود دارد. این ماده نه تنها حاوی تمامی ۲۰ آمینو اسید است بلکه هر کدام از ۹ آمینو اسید ضروری که بدن ما نمی‌تواند تولید کند در آن یافت می‌شود.
  • شاهدانه غنی از فیبر محلول و نامحلول است که به طور طبیعی می‌تواند روده را پاکسازی کند و هوس افراد به مواد شیرین را کاهش دهد.

شاهدانه همچنین منبع غنی از مواد مغذی گیاهی است که شامل مواد زیر است:

مواد معدنی موجود در شاهدانه:

  • کلسیم( ۱۴۵ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم)
  • آهن(۱۴ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم)
  • منیزیم( ۴۸۳ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم)
  • منگنز( ۷ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم)
  • فسفر( ۱۱۶۰ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم)
  • پتاسیم(۸۵۹ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم)
  • روی(۷ میلی گرم در هر ۱۰۰ گرم)

ویتامین‌های شاهدانه:

  • ویتامین A( 3800 IU Mg به ازای هر ۱۰۰ گرم)
  • ویتامین B1( 0.4 میلی گرم به ازای هر ۱۰۰ گرم)
  • ویتامین B2( 0.11 میلی گرم به ازای هر گرم)
  • ویتامین B3(2.8 میلی گرم به ازای هر ۱۰۰ گرم)
  • ویتامین B6(0.12 میلی گرم به ازای هر ۱۰۰ گرم)
  • ویتامین D(77.5 IU mg به ازای ۱۰۰ گرم)
  • ویتامین E(90 mg IU mg در هر ۱۰۰ گرم)

گاما لینولئیک اسید در شاهدانه:

گاما لینولئیک اسید در سایر مواد نیز یافت می‌شود و یکی از ترکیبات ضد سرطانی است که امروزه مورد توجه افراد قرار گرفته است. از آنجایی که گاما لینولئیک اسید یک اسید چرب امگا ۶ است، مردم از مصرف آن واهمه دارند. بیشتر افراد بر این باورند که اسید چرب امگا۶ اضافی برای بدن ما بد است و عدم تعادل اسید چرب امگا ۳ به اسید چرب امگا۶ می‌تواند به بیماری‌های مختلفی منجر شود. بیشتر افراد اصلا اسید چرب امگا ۳ کافی مصرف نمی‌کنند اما این موضوع بدین معنا نیست که مواد طبیعی حاوی اسید چرب امگا ۶ برای بدن شما مضر است. مشکلی که وجود دارد این است که بیشتر افراد به غذاهای فراوری شده روی آورده اند و از فست فودها استفاده می‌کنند. این غذاها با روغن‌های صنعتی تهیه می‌شوند و اسید چرب امگا ۶ بالایی دارند. اگر فردی تنها میوه، سبزیجات، آجیل‌ها و دانه‌ها را مصرف کند نسبت اسید چرب امگا۳ به امگا ۶ در حد اعتدال باقی می‌ماند و نیازی به انجام این بحث نیز نخواهد بود.

نتیجه چیست؟ شما باید مصرف موادی را افزایش دهید که حاوی اسید چرب امگا ۳ است. همچنین باید مصرف روغن‌های گیاهی را محدود سازید و سطح امگا ۶ بدن خود را با کمک غذاهای طبیعی غنی از GLA همچون شاهدانه بهبود ببخشید. برخی از محققان بر این باورند که بیشتر افراد مبتلا به سرطان، دیابت و آلرژی‌های پوستی مقدار کافی GLA ندارند و می‌توانند از مزایای مکمل‌ها بهره مند شوند. البته مصرف هر نوع مکملی باید تحت نظر پزشک باشد. علاوه بر اینکه GLA به داروهای سرطان کمک می‌کند بهتر کار کند، مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که این ماده می‌تواند سرطان را به عنوان یک درمان مجزا کندتر کند یا متوقف نماید. GLA و غذاهای غنی از GLA همچون شاهدانه به افرادی که مبتلا به شرایط زیر هستند کمک فراوانی خواهد کرد:

  • اختلال ADHD
  • درد سینه
  • دیابت و نوروپاتی دیابتیک
  • فشار خون بالا
  • مالتیپل اسکلروزیس
  • چاقی
  • سندرم پیش از قاعدگی
  • آرتریت روماتوئید
  • آلرژی‌های پوستی

منبع: خاصیت شاهدانه

افزایش وزن در ماه مبارک رمضان

افزایش وزن در ماه رمضان gaining-weight

روزه داری در طول ماه مبارک رمضان می‌تواند در برخی از افراد منجر به افزایش وزن شود. اگر شما نیز یکی از این افراد هستید، تنظیم غذای مصرفی می‌تواند به کنترل وزن کمک کند. مصرف غذای کمتر و کاهش کالری دریافتی به شما اجازه می‌دهد در طول این ماه وزن خود را به خوبی کنترل کنید.

ادامه خواندن افزایش وزن در ماه مبارک رمضان

اماکن دیدنی و کمتر شناخته شده ایتالیا

قصد سفر به ایتالیا را دارید؟ مطمئناً جاذبه های گردشگری زیادی برای انتخاب پیش روی شماست اما اگر شلوغی زیاد را دوست ندارید و در عین حال تمایل به دیدن یک جاذبه بکر دارید در این مقاله با ما همراه شوید تا ۴ جاذبه گردشگری کمتر شناخته شده در ایتالیا را به شما معرفی کنیم.

ادامه خواندن اماکن دیدنی و کمتر شناخته شده ایتالیا

نمونه ای از رژیم غذایی مدیترانه ای موفق

نمونه رژیم مدیترانه ای

در رژیم مدیترانه‌ایی غذاهای سنتی کشورهایی از قبیل ایتالیا و یونان گنجانده شده که مردم در در سال‌های ۱۹۶۰ مصرف می‌کردند.

محققان خاطر نشان می‌کنند که این مردم در مقایسه با امریکایی‌ها به طرزی استثنایی سالم‌تر بودند و خطر ابتلا به بیماری‌های مهلک در آن‌ها بسیار پایین بود.

مطالعات فراوانی در این زمینه صورت پذیرفته که اثبات می‌کند رژیم مدیتراینه‌ایی به لاغری کمک شایانی کرده و در پیشگیری از حملات قلبی، سکته، دیابت نوع ۲ و مرگ‌های ناگهانی موثر است.

تعارف نکنید حجم غذا و مواد غذایی که انتخاب می‌کنید را بر اساس نیاز و صلیقه‌ی خود تغییر دهید.

رژیم مدیترانه ای شنبه:

صبحانه: حریره‌ی جو دوسر با کشمش، آجیل و سیب.

ناهار: ساندویج غلات کامل با سبزیجات.

شام: پیتزای مدیترانه‌ایی با گندم کامل که روی آن پنیر، سبزیجات و زیتون دارد.

رژیم مدیترانه ای یکشنبه:

صبحانه: املت سبزیجات و زیتون.

ناهار: مابقی پیتزای دیشب.

شام: مرغ پخته با سبزیجات و سیب زمینی. میوه برای دسر.

معمولا در رژیم مدیترانه‌ایی نیازی به شمردن کالری‌ها یا محاسبه‌ی مواد مغذی( پروتئین، چربی یا کربوهیدرات‌ها) نیست.

رژیم مدیترانه ای دوشنبه

صبحانه: ماست یونانی با توت‌فرنگی و جو.

ناهار: ساندویج غلات کامل با سبزیجات.

شام: سالاد تن با سس روغن زیتون. یک تکه میوه برای دسر.

رژیم مدیترانه ای سه‌شنبه:

صبحانه: حریره‌ی جو دوسر با کشمش.

ناهار: مابقی سالاد تن دیشب.

شام: سالاد با گوجه‌فرنگی، زیتون و پنیر فتا.

رژیم مدیترانه ای چهارشنبه:

صبحانه: املت با سبزیجات، گوجه‌فرنگی و پیاز. یک تکه میوه.

ناهار: ساندویج غلات کامل با پنیر و سبزیجات تازه.

شام: لازانیای مدیترانه‌ایی.

رژیم مدیترانه ای پنج‌شنبه:

صبحانه: ماست با برش‌های میوه و آجیل.

ناهار: مابقی لازانیای دیشب.

شام: سالمون کبابی، با برنج و سبزیجات.

رژیم مدیترانه ای جمعه:

صبحانه: تخم‌مرغ و سبزیجات، سرخ‌شده در روغن زیتون.

ناهار: ماست یونانی با توت‌فرنگی، جو دوسر و آجیل.

شام: گوشت‌بره‌ی پخته با سالاد و سیب‌زمینی پخته.

منبع: رژیم مدیترانه ای

بهترین روشهای افزایش چربی قهوه ای بدن

Burn-More-Calories

چگونه چربی قهوه ای بدنمان را افزایش دهیم تا راحت تر به وزن ایده آل برسیم؟

چربی های قهوه ای بدن میتوانند راه رسیدن به وزن ایده آل را هموار سازند پس سعی کنید چربی های قهوه ای بدن را افزایش دهید.

ادامه خواندن بهترین روشهای افزایش چربی قهوه ای بدن

بهترین سبک زندگی برای لاغری و کم کردن وزن

سیب کاهش وزن

اگر کاهش وزن برای شما سخت است شک نکنید ایراد در سبک زندگی شماست و با تغییر دادن آن به راحتی میتوانید به وزن ایده آل خود برسید.

ادامه خواندن بهترین سبک زندگی برای لاغری و کم کردن وزن

با کشور گرجستان آشنا شوید

Tbilisi

به گزارش آلامتو و به نقل از الی گشت؛ گرجستان کشوری است در منطقه اوراسیا که مرز میان اروپا و آسیا می باشد، گرجستان در میانه و غرب قفقاز جنوبی واقع شده است و از شمال به فدراسیون روسیه، از شرق با جمهوری آذربایجان، از جنوب با ارمنستان، و از جنوب غربی با ترکیه هم مرز است و از غرب هم با دریای سیاه همسایه است. گرجستان کشوری کوهستانی و پر باران می باشد که وسعت آن ۶۹۷۰۰ کیلومتر مربع است و جمعیت آن در سال ۲۰۱۳ حدود ۵ میلیون نفر بوده است. بیشتر مردم گرجستان مسیحی و ۸۴ درصد آنها از نژاد گرجی هستند که به زبان گرجی سخن می گویند، این زبان خط ویژه خود را دارد.
گرجستان تاریخ و فرهنگ پربار و کهنی دارد و از نخستین کشورهایی است که مسیحیت را به عنوان دین رسمی کشور برگزید. مردم گرجستان کشورشان را ساکارتولو می خوانند و خودشان را کارتولبی و زبانشان را کارتولی می نامند.
این کشور دارای دو جمهوری خودمختار آبخازیا و اوستای جنوبی است که در شمال کشور و در همسایگی روسیه هستند و اکنون این دو منطقه با پشتیبانی روسیه اعلام استقلال کرده اند.
گرجستان به ۶۵ ناحیه و مناطق روستایی تقسیم می شود و دارای ۱۳ شهر و چندین شهرک است که شامل شهرهای تفلیس، کوتائیسی، گوری، چیاتورا، روستاوی، پوتی، تقیبولی، زوگدیدی، تسقالتوبو، سوخومی، تقوارچلی، گاگرا، باتومی، و ۳۷ شهر کوچک، ۶۱ مرکز روستایی و ۴۵۰ روستا است.
دوسوم گرجستان کوهستانی است. گرجستان غربی دارای اقلیم مرطوب جنب مداری و گرجستان شرقی خشک یا معتدل مرطوب است. سرزمین گرجستان به لحاظ اقلیمی منحصر به فرد است، یعنی هر چهار فصل سال را می توانید در آن تجربه کنید، به طوری که در یک زمان در کناره های دریای سیاه، هوای گرم تابستان در میان نخل های بلند و همیشه سبز حکم فرماست؛ در تپه ماهور های پایکوهی، رویش علف های تازه و گل های بهاری، همچنین در کوهستان، مه غلیظ همچون ابری که با ریزش برف و باران همراه است، وجود دارد.
۲۵ درصد از خاک گرجستان پارک ملی حفاظت شده می باشد و ۴۰ درصد از اراضی ملی آن پوشیده از جنگل است.

مردم گرجستان

یکی از ویژگی های گرجستان تنوع قومی و نژادی در این کشور است. گرجی ها که در جامعه ای متنوع زندگی می کنند همواره پذیرای غریبه ها هستند. مهمان نوازی گرجی ها زبانزد خاص و عام می باشد. گرجی ها در اولین مهمانی خود معمولاً سفره ویژه ای می گسترانند که به میز گرجی معروف شده است، در این سفره نوشیدنی ها و غذاهای مخصوصی وجود دارد که صرف آنها با آداب و رسوم ویژه ای صورت می گیرد. اغلب گرجی ها اهل تفریح و خوشگذرانی هستند و تفریح کردن برای آنها بیشتر از نوسازی ساختمان یا اتومبیل اهمیت دارد. سفر به گرجستان فرصتی است برای یافتن دوستان جدید با فرهنگی پویا.

پیاده روی روی شیشه، جاذبه جدید چین

به تازگی مسیر پیاده‌روی تازه‌ای در چین افتتاح شده که به جز تفاوت عمده‌ای که با دیگر مسیرها دارد، خیلی هم ترسناک است.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله مهر: اگر از آن دسته افردی هستید که از ارتفاع می‌ترسید، بهتر است اصلا به سمت جاذبه جدید چینی‌ها نروید! آن‌ها در فاصله هزار و چهارصد متری زمین پیاده‌رو ساخته‌اند، پیاده‌روی در این ارتفاع به خودی خود ترسناک به نظر می‌رسد، در نظر بگیرید قرار است ۱۰۰ متر را روی زمین شیشه‌ای با عرض یک متر راه بروید!

اگر اشتباه کردید و قبل از فکر کردن به میزان ارتفاع سر از این پیاده‌رو در آوردید، بهتر است بدون اینکه پایین و زیر پای خودتان را تماشا کنید، مستقیم پیش بروید و از طبیعت زیبای پیش چشمانتان لذت ببرید که مطمئن باشید با یک بار به پایین نگاه کردن، دیگر نمی‌توانید قدم از قدم بردارید! هرچند که پیاده‌روی در این مسیر تبدیل به تستی برای سنجیدن شجاعت بین جوانان چینی شده است.

ترسناک‌ترین پیاده‌روی جهان

جاهای دیدنی چین

ترسناک‌ترین پیاده‌روی جهان

مناظر دیدنی و گردشگری چین

ترسناک‌ترین پیاده‌روی جهان

ترسناک‌ترین پیاده‌روی جهان

ترسناک‌ترین پیاده‌روی جهان